Mikrobiologi

2011-01-31, 17:20:12 / Kategori: This is me

Nämen jaa vad kul det är i skolan nu för tiden! Imorrn har vi prov i Mikrobiologi och Genetik och det handlar om svampar och bakterier. Jag insåg först idag att provet är imorrn, efter att ha blivit påmind av min kära lilla Frida. Panik!



Så fort jag kom hem började jag faktiskt läsa igenom lite papper, men jag förstår inte ett dugg, så det känns totalt ovärt! Istället började titta lite på min internetbank och ringde några banksamtal (ohlala vad vuxet det lät). När jag var klar med det började jag titta runt på typ fondsparanden och lite andra sånna där grejer och det slutade i alla fall med att jag öppnade ett nytt konto. Kontots namn är "Lägenheten" och gör mig bara galet taggad på att sätta in massa pengar där och flytta in i vår fina nya lägenhet!

Det finns dock två ganska stora problem. Eller okej det första kanske inte är något problem direkt, men det är drygt. Det är nämligen att vi inte flyttar in förrän i Mars 2012! Så det är ju faktiskt ett helt år kvar! och självklart finns det ju både fördelar och nackdelar med det, men en fördel är ju att man faktiskt kan hinna spara ihop lite pengar så man har en buffert liksom. Detta leder oss osökt in på problem nummer två. Det är ju jättebra att ha ett vanligt sparkonto och ett för lägenheten, MEN, det går inte så bra att spara om man varken har pengar för tillfället eller någon inkomst!

För det är faktiskt så att jag tog mig i kragen i början av januari och sa upp mig från mitt jobb som telefonförsäljare eftersom jag på riktigt mådde psykiskt dåligt av det. Det kanske inte va det smartaste draget, men jag tror att det var det klokaste i alla fall. Alltså håller jag på att söka lite nya jobb, men har tagit en paus i det eftersom jag ska åka på praktik i tre veckor nu på lördag. Men jag ber till gudarna att jag kan fixa ett jobb när jag kommer hem! Jag behöver både pengar att spendera och pengar att spara! :)

Bara för att göra mig själv glad så satte jag över en symbolisk pytteliten summa på 50 kronor både till mitt sparkonto som jag tömde på sista öret i december och till lägenhetskontot :) Typiskt mig.


Freewnie

duktiga du!



2011-02-01, 14:52:07 URL: http://evilangel.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?