Jobbig dag

2009-11-11, 21:05:49 / Kategori: This is me
Ja usch... idag hände det jobbigaste hittills på jobbet..
Det kom in en katt som hade fått en akuttid för när dom ringde imorse så sa dom att katten inte kunde resa på sig och ramlade ihop. dom kom in en halvtimme tidigare än dom skulle och sa att katten hade hållit på och skakat och vi såg att den inte alls såg särskilt bra ut, så maria sa till veterinären och hon tog in kissen direkt. Mycket riktigt så låg den fortfarande och hade krampanfall i sin bur, veterinären tog ut den ur buren och försökte lugna den genom att lägga en filt öve huvudet lite grann. Man såg hur den drog ihop sig i hela kroppen och sen slappnade av.
Jag tänkte att "nu dog den" och veterinären la den på bordet och sa "frågan är om den inte strök med nu" och lyssnade på hjärtat.
Den va död :'(

Det va så otroligt sorgligt och det va så himla svårt att hålla tillbaka tårarna, speciellt när djurägaren började gråta! Herregud asså.. snacka om att veterinäryrket har en baksida alltså!!

Något som i alla fall lyste upp dagen var att det kom in ett par valpar :) dagens första besök va två små borderterriervalpar som va typ 8 veckor som skulle bli besiktade :) jättesöta verkligen!
Sen under vår drop-in vaccinationstid mellan 17.30-19.00 så kom det in en 3 månaders engelsk setter som va jättemysig och sen kom det inte två flat coated retriever valpar som va typ 10 eller 12 veckor eller nåt som skulle vaccineras lite :D dom va också supergulliga och pussades massor :P

Så det fanns ju i alla fall ljusa stunder under dagen, men det hängde en mörk skugga över allting liksom... jobbigt jobbigt.

Jag orkar inte käka nån middag ikväll, så imorrn till lunch ska jag värma upp en röd curry gryta som jag gjorde dagen innan jag åkte hit ner :P som har vart nerfryst, så jag måste lägga den i kylen nu så den tinar lite grann :P
får se om jag pallar :P

Puss puss!



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?