091104

2009-11-04, 22:03:04 / Kategori: This is me
ja nu har jag inte riktigt pallat skriva från mobilen på några dagar, men nu har jag iaf äntligen fått mobilt bredband och en extern dvd-läsare skickat från min käre far :D riktigt skönt! men fattar inte riktigt, har inte så bra täckning på bredbandet trots att det är 3 och jag har liksom 3 i mobilen och har full täckning... konstigt konstigt..

jag har i alla fall varit med om riktigt mycket dom här tre dagarna :D min praktikplats är supermysig och bra och det är bara två personer som jobbar där :P så det är en veterinär och en djurvårdare :) och så jag då såklart :P redan i måndags fick jag vaccinera en sövd katt subcutant, alltså under huden och det va skitkul! i tisdags fick jag göra samma sak och då fick jag även ge antibiotika intramuskulärt, dvs i muskeln, i låret på en sövd katt :D det va ännu häftigare och roligare!
idag fick jag ta ut en permanentkanyl från en vaken hund och det va kul och väldigt lätt :) idag har det inte hänt så jättemycket på själva mottagningen, men veterinären och hennes man har en hjortuppfödning där dom då säljer kött och sånt så dom har ett litet slakteri och judolokal i ladan brevid mottagningen. idag hade mannen och hans kompisar skjutit två hjortar och då fick jag gå ner och titta på när dom flådde en av dom och tog ut alla inälvor och sånt. det va sjuuukt jävla vidrigt och äckligt och läskigt, men det va också väldigt lärorikt och fascinerande :) sånt får man knappast se varje dag :) och jag är stolt över att jag inte spydde eller svimmade när jag stod där med en upphängd, redan färdig hjort bakom mig som droppade massa blod, och sen den som va in the process of being flådd rakt framför mig...
som sagt; äckligt men lärorikt!

imorrn vet jag inte riktigt vad som kommer hända. igår va vi och tränade Gymstick i judolokalen efter jobbet :) det va skitkul och riktigt hårt. tränade i en och en halv timme och sen va jag helt som spaghetti när jag kom hem :P vi ska träna igen på fredag :) ser fram emot det faktiskt, så kan jag sova gott på kvällen :P

inatt drömde jag iofs att jag blev brutalt misshandlad av nån snubbe på enebytorg... sen kom jag på att jag nog drömde det för att jag hade ont i hela kroppen från träningen haha :P och det känns ju verkligen idag kan jag säga :P

och juste, tanten som äger pensionatet sa till mig för ett tag sen att hon kanske måste flytta in mig i lilla "jungfrukammaren" på söndag, för hon har lyckats dubbelboka rummen, och det kommer tydligen bli helt fullt i helgen. har svårt att tänka mig att alla 20 rummen blir upptagna på samma gång mitt under november månad liksom.... skumt som fan! och om jag måste flytta så kommer jag lacka satan, jag har liksom packat upp grejer för 5 fucking veckor! inte en chans att jag flyttar på mig nu liksom.... jag lackar asså..

jaja skitsamma, vi får se vad som händer. förhoppningsvis måste jag inte byta för helgen... men nu måste jag gå och lägga mig så jag orkar upp imorrn liksom... trött som man är :P
 
nattinatti :) puss puss!



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?