Underbaraste kvällen i mitt liv!

2007-08-26, 12:00:39 / Kategori: This is me

Är det hälsosamt att vakna med blodsmak i munnen, huvudvärk, en trasig hals, värkande ben, ont i revbenen och vara allmänt yr?
I don't think so ;) Men alla dom där grejerna är underbara för mig, eftersom jag var på konsert igår :) Då är det liksom på ett bra sätt, om ni förstår vad jag menar! Så det är bara positivt :)

Nu ska jag berätta om igårkväll!

Jag och Sophia träffade Mickan i Kungsträdgården typ klockan 11.15 och vi fick platser längst fram. :) Mando Diao soundcheckade typ klockan 13 :) Det var grymt!
Sen, vid typ 15 var Ola  bakom scenen innan han skulle soundchecka så jag flög dit och fick en mysig kram av honom och han hade på sig en snygg, grå hood med luvan uppdragen över en blå keps :) och under den fanns hans underbart söta lockiga hår <3 Han sa i all hast: "Vad fint du har skrivit på armen :)" För det stod Ola & Måns och ett <3 på två ställen där :P och på den andra armen stod det förövrigt Joan & Tom <3 xD Vackert ;) Jag sa till Söt-Ola att han skulle kolla efter vårt plakat :D Det sa han att han såklart skulle.
Sen soundcheckade han och gjorde söta miner till oss :D <3 söötnöt liksom!

Vi hade ju förresten 3 plakat som vi hade gjort av tunnelbane-skyltar (a). På plakat numero uno stod det "Ola & Måns, tack för den bästa sommaren //Sandra & Sophia (The biatches)", på det andra stod det "Joan & Tom, working wonders with therir tail lights ;D //Sandra & Sophia" och på det tredje, och sista plakatet stod det; "to MANDO with love //Sophia & Sandra" xD Är vi inte bäst på sånt här eller?

Sen iaf, var det dags för Måns och grabbarna att soundchecka ;) och vi sa till Joan att kolla på plakatet och han kollade, läste, skrattade och gjorde tummen upp ;) Mysigt va? ;D haha
Dom va asgrymma som vanligt :D Och alla tre kollade på oss massor (a) och garvade och höll på :D myysmys!
Efteråt sprang vi bak och såg Måns & Tom överstaketet oc hjag ba sa "Tack för svaren" till Tom och han ba Varsågood :D
Sen skulle vi kolla lite efter dom igen och Phia ropade att Tompa hade kommit ut och som en hungrig gasell vände jag mig om och typ tog värsta språnget mot honom och fick en myyysig kram! Och han luktade så sjuuukt gott :D <3 Sen frågade jag vad han tyckte om plakatet och han sa att det var jättefint :D

Sen kom Per, Issa & Lollo :D Då gick vi och åt. klockan va typ 17.15 eller nåt. vi kände oss en aning stressade med tanke på att allt skulle börja kl 18 ;) på vägen till Sandy's träffade vi Alvaro, alltså Olas dansare, och han har ju klippt sig (galet snyggt) och så är han jättesnyggt i största allmännhet liksom :P och jag ba: "Men guud, där är ju Alvaro!!" och Phia ba: "Vad fin du är i håret!" han ba "Tack" typ och jag tänkte inte riktigt på vad jag sa så jag ba "Jaa, du är jättesnygg!" och sen började jag asgarva eftersom det lät bra i mitt huvud, men kom ut lite fel :P haha men vadå, han är ju snygg (a) :P

Vi var tvungna att springa fort som fan tillbaka, för Ola skulle nästan precis börja :) Jag var mätt som en häst och skulle springa.. det resulterade i att jag verkligen höll på att spy ;) fräscht ;)
Det var 4 små äckliga skitungar som hade snott hälften av våra platser, så jag skällde ut dom och deras mammor xD Haha jag vet inte riktigt vad som flög i mig, men jag verkligen rå-skällde på dom allihop och blev helt plötsligt askaxig xD Dom ska fan veta att man inte messar med oss ;) haha men det löste sig iaf som tur var :P

Sen kom Ola och sjöng :D Han började med underbara "Natalie" :D Och sen körde han sin första, myyysiga singel "Rain" :D Och när han gjorde det så gick han ner framför publiken, framför kravallen, och sen så ba fick vi ögonkontakt xD Och han kom bort till oss, tittade rakt in i mina ögon med hans underbart blåa, tog mig i handen och lät mig sjunga i micken ;D Asså det var en sån underbar känsla att den går inte att beskriva ordentligt! <3 När han gick därifrån fick jag ett mental meltdown xD Jag började faktiskt gråta, så jävla stort var det! Jag har inte fått den känslan sen Malmö med Måns! Och det är snart ett år sen! Sophia tröstade mig som fan, samtidigt som fotografen pepprade oss med bilder ;) haha dom kommer inte vara vackra kan jag säga ;) haha och hoppas inte Ola såg att jag bröt ihop xD fast tyvärr tror jag han gjorde det :P men men, man får väl ta och bjuda på sig själv :P haha

Benjamin Wahlgren va där också :D han är ju skitduktig :P haha jag och Phia sjöng med som fan xD haha mysigt ;) han va fan söt som socker!

Sen var det dags för Måns :D Han körde "Work of art", "Maniac" <3, och "Cara mia" xD Underbart som fan ;) Vääärsta draget blev det :D Och vi va på den stooora tv:n massor :P haha

Sen innan Mando skulle köra så va det en snubbe som presenterade  och han ba "Det är två tjejer här framme som har ett plakat där det står to MANDO with love //Sophia & Sandra, grymt va?" xD Han läste liksom det högt! och sen blev vi inzoomade (a) och så sa han "Dom där tjejerna med plakatet var här först! dom kom klockan 10 imorse!" xD wiiie ;D
Mando fick ett sånt stöööört jävla drag! Ett drag som faktiskt går att jämföra med Snook, och då är det fanimej stort ;) Woow liksom! och hela bandet är ju total hotness liksom! Sjukt snyggsnygga ;D

Mando Diao var klara klockan 20.36 sharp ;) Vi sprang bak för att se om vi såg några snyggheter där bak, men det gjorde vi inte =/ Men vi träffade min mamma som också var där :) Det är bra för henne, för hon behöver bilda sig lite vad gäller musik ;) Så då fick hon ju höra både Ola, Måns & Mando ;D Kan det bli bättre eller? ;) haha hon gillade det tror jag :P och hon skickade lite sms emellanåt, i ett av dom stod det "Ni är inte friska! haha!" xD Så sant mamma, så sant! ;)

Iaf, vi skyndade oss till Gröna Lund för att hinna se/höra lite grann från sista Sommarkrysset! Vi gick till backstage-gränden som jag kallar det :P och så blev vi lite bortkörda av en dryg Grönan-brud.. så vi ställde oss en bit ifrån och försökte smida planer/charma folk som gick förbi :P haha
Peter Jöback kom förbi :D Och vi ba "Heej Peter! :D" han ba "hej hej :)" och vi ba " Åh vi va i kungsan också, du va verkligen jätteduktig!" och han ba "Åh vad kul, jag så hemskt mycket!" :D
Sen sa Phia nånting om Aladdin och jag ba "vadå, är han med i Aladdin?" Alla mina vänner sa i kör "Sandra, han ÄR Aladdin ;)" Och jag blev helt till mig, vände mig mot Jöback och sa tyst för mig själv; "Åh Peter, jag älskar dig!" xD
haha sen såg vi ett välbekant ansikte komma ut i gränden :D Jag ska inte nämna några namn nu :P Men det va iaf han som kände igen mig förra gången :P
så vi gick fram till honom och sa "Heej *namn*" Och han ba kramade oss och sa "nämen heej! Stammisarna liksom ;)" och jag frågade "Asså finns det nån möjlighet... asså tror du att du skulle kunna släppa in oss här...?"
och han tänkte efter lite och sa att såklart, följ med här!

Och det är vid sånna tillfällen jag blir en smula stolt över mig själv. Stolt över oss! Vi kommer lyckas en dag Phia ;) Det här är ett stort steg på vägen ;)
När vi var utanför hörde vi iaf Europe spela "The final countdown" <3 vi blev väldigt sentimentala och deprimerade över att Sommarkrysset är slut.... =/
Men iaf, när vi kom in var det dags för signering :) Så vi snackade med några gamla homies :P och sen snackade vi med Joey Tempes i Europe ;D Skön snubbe det där :) vi pratade gansak mkt med honom faktiskt, han lånade min penna samtidigt som Phia ställde lite kloka frågor till honom :)
Vu tog faktiskt hans autograf, och den här gången blev det inte på armen, utan på ett kvitto ;) Så att vi kan spara den liksom :P och dessutom för att imonera lite på våra föräldrar ;) haha och kan tala om att både mamma och pappa blev rätt impade ;)

Det här var verkligen en av dom bästa kvällarna i mitt liv! Det var verkligen helt underbart! Där kan man snacka om överdos asså, om man tänker på hur många underbara kändisar vi faktiskt träffade på en och samma kväll :D Helt fantastiskt!
Jag somnade som en stock när jag kom hem, för jag var helt slut i kroppen. Min kropp var död, men jag var levande i allra högsta grad!
Det är sånt här som får en att orka!

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen; JAG ÄLSKAR ATT LEVA! <3

"Hur kan man tappa orken att andas?"
//Sandra


Sophia

HAHAHAHA, "som en hungrig gasell"! FY FAN vad jag skrattade åt det! xD
Och "han lånade min penna samtidigt som Phia ställde lite kloka frågor till honom" xD
HAHAHAHAHA, shit vilken underbart inlägg!
Mitt inlägg om kvällen blev fett kort för jag ba: "Men det går liksom ändå inte att beskriva hur underbart det var!". Men du klarade det sötis!
Haha, åååh vad jag älskar dig!!!



2007-08-26, 12:21:57 URL: http://phiia.blogg.se

Sandra

Sophia:
HAHAHA xD
Men ditt inlägg var häärligt! Grejen är att jag bloggade i mobilen igår när jag kom hem, så jag skulle komma ihåg idag, och se blev det väldigt utförligt om man säger så xD haha
Vi hade det BÄST verkligen!
Älskar dig mest Phia! <3



2007-08-26, 12:30:30 URL: http://kalmien.blogg.se

Mickan

Åååå va jag tyckte om den dagen!! Blev ju överaskad av både Ola och Måns! :P Helt sjukt va kul vi hade!! :DPuss!



2007-09-27, 22:29:08



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?